Thursday, September 09, 2004

bwèèèèrk, eten bij het Forum 2004, Barcelona

Expansión, 'Het Financiële Dagblad van Spanje', schreef dat de bezoekersaantallen van het Forum 2004 te Barcelona tegenvielen. Tja.....

Een van de redenen werd al in het artikel gegeven. De meest gestelde vraag van dit moment in Spanje zou zijn: 'Wat is het Forum eigenlijk?' . Beste lezer, ik ben er geweest en ik weet het ook niet helemaal. Het is een groots evenement, grotendeels op een nieuw enorm expo terrein. Er zijn exposities, dansworkshops, straattheater acts, slangenbezweerders, milieu vriendelijke auto's. Ach, een soort allegaardje met als gemene deler: culturen, milieu en 'eerlijke handel'. Zeg maar een soort 'goede doelen-wereldtentoonstelling'

Was het leuk? Nou, ik heb mij vermaakt, maar lag dat aan het Forum? Een schitterende expositie over de terracota legers in Xian, China. Maar ook een waardeloos spektakel, met sprekende grote varende opblaasballonnen die flauwe grappen maakten. Al met al niet slecht, maar ook niet uitzonderlijk goed. Ik was in ieder geval in goed gezelschap, goede gezellige vrienden, dat scheelt.

Maar als smulpaap denk ik toch ook een andere reden gevonden te hebben: Het ETEN!

Een groot cultuurfeest wekt bij mij verwachtingen op. Ik denk dan aan heerlijke brandende Indiase curry gerechten, Creoolse frutsels, tropisch fruit, Chinese kunstwerkjes, Marokkaanse tajines, struisvogelbiefstuk wat mij betreft.

Maar niets van dit alles. De voedsel voorziening was grotendeels uitbesteed aan een van de grootste cateraars van Europa, opererend onder de wellicht wat klinische naam Sodexho. Welnu, deze bedrijfsrestaurant gigant, heeft mij in het nabije verleden wel eens verrast. Het bedrijfsrestaurant van een van de Nederlandse mobiele telecom operators is, in vergelijking met veel andere bedrijfskantines, niet slecht. Het onsteeg althans het plakkerige broodje kaas, zij boden immers een warme 'wereld' maaltijd van Conimex of Unilevers Bertoli.

Maar ach en wee, had men tijdens 'Het Forum 2004' ook maar de Pre-fab Conimex potten op het vuur gezet. Welk een drama, smakeloze diepvries paella op een zielig klein plastic bordje geserveerd op 25 meter afstand van die mooie Middelandse zee. Een zetmeel rijk meelbakje, met enkele verdwaalde stukjes restvlees, onder de naam 'Babi Pangang de Indonesia'. Man, de allerslechtste afhaalchinees in Nederland overtreft dit bakje oneerzaam behandeld voer. Ach, blij dat de pasta met kaassaus naar pasta met kaassaus smaakte. Althans, zoals pasta smaakt uit een opwarm pakje, waar op menig studentenkamer de neus voor wordt opgehaald.

Brrrrrrrrrrrr..... mijn advies luidt: gaat u deze maand nog even snel naar het Forum? Smeer uw eigen boterham!

Deze keer een iets minder smullende Michel!




0 Comments:

Post a Comment

<< Home