Tuesday, October 26, 2004

Parco, goede sushi, relaxte zetels

Restaurant: Parco
Adres: Passeig de Gracia, 119 Tel.: 93-2387822
Bijzonder: Redelijk ruim sushi en sashimi aanbod, leuke inrichting

Al eerder schreef ik over Sushi in Barcelona. De conclusie was dat we het dure 'El Japonés' links zouden laten liggen, terwijl we met z'n allen, zonder uitzondering, naar de '8-euro-all-you-can-eat' sushi tent 'Kirin' zouden gaan.

Ik besef echter terdege dat er dan toch een probleem voor romantische stelletjes, of extreem verwende smulpapen ontstaat. El Japonés, hoe weinig van kwaliteit ook, is gericht op de liefhebber die geld voor een mooie avond sushigenot over heeft. Kirin is voor de liefhebber die krap bij kas zit, toch goede sushi wil eten en daarom tevreden is met een iets smaller assortiment.

En u, beste lezer, wilt u dan toch een breder assortiment en een aardige wijnkaart? Heeft u graag een mooi restaurant? Heeft mijn bericht over El Japonés u afgeschrikt? Geen paniek, Barcelona heeft voldoende alternatieven voor u!

Een van die alternatieven is Parco. Allereerst heeft Parco een goede wijnkaart, probeer die witte Rueda van de verdejo druif bijvoorbeeld eens.
Dan is Parco ook nog eens aardig ingericht. Mooie meubeltjes, waarbij aangetekend moet worden dat de fauteuills beter zitten dan de krukjes. Bezint eer gij u zetelt!
Tenslotte komen we tot de kern, de sushi. Euh.. ja, die is goed! De aal is erg goed, de rijst is gemaakt door iemand die er verstand van heeft, de vis is vers, het assortiment is naar Europese standaarden voldoende uitgebreid, tja... het is eigenlijk gewoon goed. Notoire zeurders krijgen het er best moeilijk.

Veel succes met de chopsticks,

Smullende Michel



2 Comments:

At 12:24 PM, Blogger Ronald Mol said...

Hallo Michel,
Mijn naam is Ronald en ik woon in Sant Cugat. Leuke website heb je. Zelf ben ik ook een enorme smulpaap en ik vraag me af of je al een keer bij La Dama geweest bent.
Groeten,
ROnald

 
At 7:25 PM, Blogger Michel Willems said...

Nog niet geweest. Je maakt me nieuwsgierig. Waar vind ik het?

 

Post a Comment

<< Home