Monday, December 06, 2004

Noise i Art, een lekker eetcafé in Gracia

Restaurant/Eetcafé: Noise i Art
Adres: Topazi, 26, 08012, Barcelona
Telefoon: 93 2175001
Metro: Fontana

Na een krappe maand verblijf in Hongkong en Vietnam was ik weer tevreden terug in Barcelona. Maar ja, zondagavond, geen eten in huis en wel honger. Wat doe je dan? Toen ik nog in Rotterdam woonde, zou ik even snel naar Afhaalchinees annex snackbar 'De Joker' gelopen zijn. Een prima mihoen Singapore style en uitstekende Leng Mon Kai (citroenkip) hebben ze daar.

Maar nu woon ik dus in Barcelona, en dan is het toch verleidelijk om even snel op loopafstand ergens iets echt lekkers te gaan eten. Noise i Art is gevestigd in Gracia, op een klein kwartiertje berg-af- strompel-afstand vanaf ons appartement. Belangrijker dan de afstand is de voedselkwaliteit. En die is goed!

Zo at ik gisteravond de 'amanida de flor', een enorme berg verschillende heerlijke verse knapperige slaatjes, papaya stukken, brokken geitenkaas en een heerlijke kiwivinaigrette afgemaakt met een paar bloemetjes. Gulps... een slok tapbier erbij en ik ben tevreden met mijn zondagse voorgerecht!

Vervolgens een mooie malse rode roast beef, afgemaakt met een uien-tomaten-wijnsaus. Oehmfff.... met zo'n mooi stuk vlees heb je inderdaad geen tafelgenoten nodig.

Toetje? Jazeker, mevrouw... een lekkere gebakken banaan met citroenroom, mint en een mooie likeur...

Voor de vormgevoeligen is het café ook nog eens leuk ingericht, plastic sixties stijl, rooie muren, relaxte zitbanken en chill-out muziek op de achtergrond. Verder beschikt het eetcafé een prima en hardwerkende bediening die de eenzame eter graag tevreden stelt.

Al met al een favorietje voor de snelle zondagavond maaltijd!

Smul smakelijk,
Smullende Michel





0 Comments:

Post a Comment

<< Home