Tuesday, March 01, 2005

Sol y Luna, eetcafé met vriendelijk Fransmeneertje

Eetcafé: Sol y Lluna
Waar: C/ Verdí 50 (aan dezelfde kant als de bioscoop, iets verder omhoog)
Tel: 93-2371052
Bijzonder: Relaxte sfeer, niet duur, af en toe een toefje Indiase invloed door de overwegend Franse keuken.


Op Calle Verdí vind je een van de weinige bioscopen in Barcelona met mooie cultfilms die zonder nasynchronisatie getoond worden. Als liefhebbers, zijn mijn vriendin en ik daar dan ook wekelijks te vinden. Oh, mocht je de naam van de bioscoop willen weten, het heet, jazeker... Verdi.

Toeval of niet, maar in en om calle Verdí, vind je ook erg veel leuke kroegen, restaurantjes, tapasbarren, shoarmatenten, theehuizen en verdere aanverwanten. Het is dan ook moeilijk de verleiding te weerstaan even wat te gaan eten vlak voor, of vlak na de film.

Een van onze no-nonsense favorieten is Sol y Luna. 's Middags hebben ze er het in Spanje vrijwel onvermijdelijke dagmenu. 's Middags naar de film echter, dat doe ik alleen tijdens het Rotterdamse filmfestival. Een uitgebreide beoordeling van het lunch menu kan ik dan ook niet geven.

Wat krijg je 's avonds dan zoal te eten bij Sol y Luna? Nou, als voorgerecht is er altijd wel een dagsoepje. Neen, mijn beste lezer, geen prefab Unox soep. Echte lekkere soep, vaak met een creatieve noot. Gisteravond werden wij verblijd met een wortel-prei soep. Een beetje meer peper had wel gemogen, maar wél vers!

Verder zijn er vooraf prima salades, van voldoende omvang en creativiteit. Een aanrader betreft echter de quiche. Het quiche assortiment wisselt snel, zodat ik u niet een specifieke kan aanraden. Maar geloof me, ze zijn goed, vers en lekker.

En dan de hoofdgerechten, wel, eigenlijk komt het hier op neer:
Een stuk of wat creatieve crepes bijvoorbeeld met zeevruchten en preisaus, goed rundvlees en Indiase kruiden en euh... ja nog een paar van die zaken.

Mijn persoonlijke aanrader echter is de malse 'confit de pato', ofwel supermals Eendevlees aan de poot. Ik meen dat voor een euro of zes deze heerlijk gegaarde poot, vergezeld van gegratineerde aardappeltjes bij u wordt neergezet. Ik verzeker u, dat is waar voor uw geld!

De wijnkaart? Die is simpel. Er staan bijvoorbeeld twee prima rode wijnen op, die af en toe wisselen.
Gisteren dronken wij een mooie droge uit de buurt van Tarragona. Viel zeker niet tegen.

Toetjes dan, hmm... nu zet u mij aan het denken. In verband met de gebruikelijke haast, we willen immers op tijd in de bioscoop komen, slaan we die toetjes meestal over. In ieder geval is de koffie goed. En, onder het kwaliteitsgarantie van mijn lieve vriendin van Chinese afkomst, het thee assortiment is uitgebreid en goed!

Kortom, hier kunt u geen buil aan vallen!

Veel filmplezier,

Smullende Michel

P.S. Handige tip:
Wie past er op uw huis tijdens uw verblijf in Barcelona? Nuon Huisbeveiliging! Nu met gratis beveiligingssysteem bij een abonnement

1 Comments:

At 7:55 PM, Blogger Roberto Iza Valdés said...

This comment has been removed by a blog administrator.

 

Post a Comment

<< Home